پیام مدیرکل بهزیستی استان البرز به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی

"وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان البرز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی خودکشی پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛متن پیام بدین شرح است:


بسمه تعالی
خودکشی موضوعی نگران کننده است که میلیونها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده و اقدامات پیشگیرانه از خودکشی،میتواند خانواده ها و جوامع را در برابر رنج های غیرضروری محافظت نماید.

وی اختلال خودکشی را یکی از ناهنجاری‌های دنیای مدرن دانست و گفت:دنیای مدرن آبستن تحولات متعدد در حوزه‌های اجتماعی بود ،اگر مکانیزم لازم را برای تحقق این تغییر و تحولات اجتماعی نداشته باشیم و تسهیل گری درستی صورت نگیرد،با موضوع آسیب اجتماعی و پدیده خودکشی در جوامع روبرو می‌شویم.

از عوامل مهم و زیربنایی اقدام به عمل خودکشی میتوان به مشکلات روانی و ناامیدی،فشار به اطرافیان،تنهایی،کمک طلبی،رهایی از درد،حل مسئله، خیرخواهی برای خانواده،ابراز خشم،تنفر و مشکلات مالی و بیکاری اشاره کرد.

به نظر می رسد از بین عوامل مختلف،متغیرهای روانی و مشکلات میان فردی بیشترین تأثیر را در اقدام به خودکشی دارند و از این بین،درد روانی و ناامیدی مهم ترین و اصلی ترین عوامل اثرگذار در اقدام به خودکشی است.
بمنظور مقابله با این موضوع، نیازمند رویکردی جامع و همراستا در بین متولّیان امر،دستگاههای مربوطه و مؤسسات،سمن ها و مراکز غیردولتی و جامعه فعالان اجتماعی جهت افزایش دسترسی آحاد جامعه به خدمات سلامت روان از طریق آموزش سبک های فرزندپروری،آموزش خودمراقبتی،کنترل خشم،تاب آوری،ارتباط مؤثر بین فردی و جمعی و سایر مهارتهای زندگی می باشیم.

اینجانب به مناسبت فرا رسیدن ۱۹ شهریور ماه "روز جهانی پیشگیری از خودکشی " از زحمات کلیه کارشناسان و مددکاران بهزیستی استان در مراکز مشاوره،ادارات و مراکز اورژانس اجتماعی و خط ۱۴۸۰ که با تلاش شبانه روزی در حال ارائه خدمت به هم استانی های عزیز، با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی علی الخصوص موضوع خودکشی هستند و امید داریم با دقت نظربالا و در راستای تقویت عوامل محافظ و کاهش خطرگامی مؤثری برداشته تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال برای همه این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.

   

وجیهه محمدی فلاح

مدیرکل بهزیستی استان البرز

کد خبر 116809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد